ایران معدنی برای ماینرهای چینی

تاریخ 1397/11/19

در میان کاهش قیمت رمز ارزها ( ارزهای دیجیتال ) ماینرها مشغول یافتن راه هایی برای کاهش هزینه ها هستند. برخی حتی تسلیم شده‌اند در حالی که دیگران به دنبال مکان های دیگری هستند که بتوانند حاشیه سود را افزایش دهند.

ایران به سرعت در حال تبدیل شدن به یک خانه جدید برای ماینرهای چینی است که تلاش می‌کند مقداری پول بدست آورند . ماینرها به دلیل هزینه کم برق در ایران، به سمت بزرگترین صادر کننده انرژی در خاورمیانه رو آوردن. یک گزارش نشان داد که در پنج سال اخیر ایران حدود 43 میلیارد کیلووات برق را به همسایگان خود صادر کرد که درآمد 4.1 میلیارد دلاری از این صادرات را به دست آورد.

علی‌رغم قیمت پایین برق، ماینرهای چینی در هنگام ورود به ایران با مشکلات مواجه هستند. مساله اصلی این است که گمرک در ایران به دستگاه های ماینینگ مشکوک نگاه می‌کند و  این باعث تغییر نظر ماینرها نیز گاهی اوقات می‌شود. این باعث شده که بسیاری از ماینرها تصمیم به حمل تجهیزات خود را از طریق دریا باشند. حدود 20 روز از بنادر چینی طول میکشد تا به ایران برسد. اول، تجهیزات به دبی می رسد. بعد، تجهیزات از دبی به مراکز استخراج در ایران فرستاده می شود.

سقوط قیمت بیتکوین دیگر یک خبر مهم نیست. از آغاز سال 2018 بیتکوین شاهد افت شدیدی بوده‌است که تا سال ۲۰۱۹ ادامه داشته‌است. در نتیجه، درآمدهای ماینزها همچنان به کاهش می رسد. در واقع بیشتر مردم در غرب نمی‌توانند به دلیل قیمت‌های بالای برق,دیگر ماین کنند. این بدان معنی است که بیشتر ماینرها در شرق هستند جایی که برق ارزان است.