نصب ATM Bitcoin در ونزوئلا

تاریخ 1397/11/16

 

ارز دیجیتال همچنان در ونزوئلا رو به پیش رفت است در حالی که کشوری است که در اثر بحران اجتماعی و اقتصادی آسیب دیده است. این کشور تقریباً هر هفته با توجه به گزارشات LocalBitcoins رکورد تجاری جدید Bitcoin را ثبت می کند. با این حال، برخی گزارش هایی وجود دارد که می گویند LocalBitcoins مسائل جدید را دارد در این کشور تجربه می‌کنند.

مدیر عامل شرکت ATM متعلق به شرکت Cryptobuyer مستقر در پاناما اعلام کرد که اولین سیستم ATMبیت کوین خود را در دو هفته آینده در ونزوئلا نصب خواهند کرد و می گوید : "ما در حال حاضر تجهیزات را به صورت فیزیکی در ونزوئلا نصب کرده ایم و در مرحله تست نهایی است و سپس زمان شروع در شبکه های اجتماعی اعلام خواهیم کرد. "

کاربران نه تنها از Bitcoin بلکه دیگر دارایی‌های دیجیتال مثل Litecoin (LTC) یا Dash(dash) استفاده می‌کنند. اگرچه اولین دستگاه خودپرداز Bitcoin در هفته های آینده نصب می شود، مطمئن نیستم که مدت زمان زیادی طول بکشد.

این کشور در میان سوسیالیستی که توسط چندین کشور در سراسر جهان هم به رسمیت شناخته نمی‌شود در حالی است که کل کشور را به طور کلی نابود کرده‌است و دوران سختی را تجربه می‌کنند. LocalBitcoins یکی از روشهایی بود که ونزوئلا برای زنده ماندن پس از ثبت نرخ تورم باور نکردنی می تواند انجام دهد. تورم بالا باعث ایجاد بسیاری از مسائل در کشور نیز شده است و این در حالی است که افراد قادر به پرداخت هزینه‌های اولیه نیستند و سوپرمارکت‌ها هم خالی هستند. همچنین بازار سیاه بزرگ شکل گرفته که در آن شهروندان می‌توانند کالاهایی مانند کاغذ توالت یا خمیر دندان بخرند.